اخبار املاک و مستغلات

 حد متعارف اجاره‌ بها در بازار مسکن

حد متعارف اجاره‌ بها در بازار مسکن

ارسال شده در تاریخ 1396/05/14 ساعت 13:18 توسط ایران املاک

در شرایطی که پیش از این فعالان بازار اجاره مسکن وکارشناسان با توجه به چند شاخصه مهم بازار ملک اعلام کرده بودند اجاره‌بهاظرفیت افزایش آنچنانی ندارد، آمارهای رسمی از تحولات اجاره‌بهای مسکن در اولین ماه از فصل تابستان نشان می‌دهد امسال بازار اجاره مسکن از حد متعارف برای افزایش اجاره‌بها فراتر نرفته است. حد متعارف اجاره‌بهای مسکن که قبل از شروع فصل طلایی جابه‌جایی‌ها در بازار اجاره از سوی کارشناسان و فعالان بازار رقمی در حدود تورم اعلام شده بود در حالی در اولین ماه از فصل تابستان از طرف موجران رعایت شد که به نظر می‌رسد این روند تا پایان تابستان ادامه داشته باشد.

قیمت آپارتمان های 100 متر به بالا  در تهران

قیمت آپارتمان های 100 متر به بالا در تهران

ارسال شده در تاریخ 1396/05/14 ساعت 12:07 توسط ایران املاک

آمارهای رسمی بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن نشان می‌دهد: در اولین ماه از فصل تابستان امسال در مجموع واحدهای مسکونی با زیربنای کمتر از 80 مترمربع، 3. 51 درصد از معاملات خرید و فروش را به خود اختصاص داده‌اند در عین حال تقاضا برای خرید آپارتمان‌های مسکونی با زیربنای 100 تا 170 مترمربع نیز 4. 25 درصد از معاملات انجام‌شده طی یک ماه تیر را شامل می‌شود.

ورود نقدیگی به بخش مسکن از مهرماه سال جاری

ورود نقدیگی به بخش مسکن از مهرماه سال جاری

ارسال شده در تاریخ 1396/05/01 ساعت 16:29 توسط ایران املاک

در راستای سرعت بخشیدن به خروج از رکود و رونق بخشی به بازار مصوبه ی جدید دولت مبنی بر اعطای وام ۱۲۰ میلیونی مسکن بدون نیاز به سپرده گذاری به بانک ها ابلاغ شده است. بر اساس این مصوبه، متقاضیان مسکن بدون نیاز به خرید ارواق که در طرح قبلی دولت وجود داشت می توانند از تسهیلات مسکن ارائه شده بهرمند شوند.

مالک عمده خانه‌های خالی چه کسانی هستند؟

مالک عمده خانه‌های خالی چه کسانی هستند؟

ارسال شده در تاریخ 1396/04/27 ساعت 12:03 توسط ایران املاک

هم اکنون 2 میلیون و600 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور وجود دارد که مطابق با برآوردهای صورت گرفته براساس متوسط قیمت مسکن در شهرها، حدود 250‌میلیارد دلار سرمایه در این واحدها حبس شده است. عبده تبریزی با اشاره به این موضوع، بخش عمده‌ای از این واحدهای خالی از سکنه را متعلق به بانک‌ها می‌داند که به‌طور مستقیم وغیر مستقیم با منابع و اعتبارات بانکی ساخته شده‌اند.

Web
Analytics